maandag 10 februari 2014

Recept: Havermoutkoekjes *


Vandaag was ik al vroeg vrij en had ik dus tijd voor één van die ideeën waar ik het gister of had..
Ik koos om een recept uit te proberen;   havermoutkoekjes.


*Wat je nodig hebt:

               *100 gram havermout      *100 gram Bloem    *70 gram suiker (riet of bruine suiker)    *100 gram boter.

 Basisrecept havermoutkoekjes:
* Verwarm de oven voor op 180-200 graden
* Meng de ingrediënten in de keukenmachine of met de hand tot een stevige soepele deegbal. Als het wat droog en kruimelig aanvoelt, kun je er een beetje water bijdoen.
* Maak er balletjes van, en druk deze plat met een vork.
* Leg ze op de bakplaat
* Bak de koekjes in ongeveer 15-20 minuten gaar. Blijf in de buurt want koekjes kunnen snel aanbranden.
* Ze zijn gaar als ze enigszins bruin zien. Ze zijn dan nog een beetje zacht, maar worden knapperig als ze afkoelen.

TIP!   Je kan eventueel zelf nog ingrediënten toevoegen, als rozijnen, noten, kokos&chocolade.

                  Zelf maakte ik de helft zonder en de helft met rozijnen, allebei erg lekker!!!


*Eetsmakelijk! *

Geen opmerkingen:

Een reactie posten