dinsdag 27 januari 2015

DIY: etui maken *


Het idee van deze DIY kwam eigenlijk door twee aankopen bij de kringloop.
Al weer een hele tijd geleden vond ik tussen de gordijnen, een stof met zwarte plusjes, maar had toen nog geen idee wat ik er mee kon maken, misschien een kussenhoes ofzo... Totdat ik een paar weken geleden bij een andere kringloop deze stoere groene rits vond.
Voor school moet ik vaak veel materiaal meenemen, dus was al een tijdje opzoek na een grotere etui. Dus ik maakte een grotere etui (die van mij heeft het formaat van een schrift).

Het is eigenlijk heel simpel om te maken (het uitleggen is moeilijker ;p);  Je vouwt een stuk stof na de gewenste maat dubbel, aan de bovenkant zet je de rits erin, en daarna naai je kant 1 en 2 dicht (dit doe je wel binnenstebuiten, zodat de restjes stof aan de binnenkant zitten)

TIP: Gebruik twee stukken stof, zodat je ook een binnenvoering hebt. Zo is de etui steviger, en de kans op doordrukken van lekkende pennen is kleiner.





1 opmerking: