vrijdag 30 januari 2015

Recept: Havermoutkoek


Het is al een hele tijd geleden, maar ik heb eindelijk weer een keer een recept voor jullie! Ik kwam dit recept tegen in de Libelle en aangezien ik vorige week twee daagjes vrij had, had ik eindelijk weer is tijd om wat te bakken! Ik kom er nu alleen achter dat bijna alle recepten die ik hier heb geplaatst te maken hadden met havermout haha ;) 
Ingrediƫnten * 110gr zelfrijzend bakmeel * 175gr suiker * 150gr havermout * 150gr gesmolten margarine * 1el citroensap * 1 ei * 1el kaneel * ingevette springvorm
Verwarm de over voor op 180 C. Laat de boter smelten in een pannetje. Meng het bakmeel, de suiker, de havermout, het citroensap, het ei en de kaneel met een houten lepen in een kom. Voeg hierna de gesmolten boter toe en meng alles nogmaals goed door elkaar. Als alles goed door elkaar zit kan het mengsel in de springvorm en kan je de koek afbakken in het midden van de oven in 35 minuten. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten